Сільська вчителька проти стереотипів сучасності: чи вдасться їй побудувати «нову школу»?

Вчитель – це людина, життя якої повністю переплітається з долями дітей. Завдання не тільки навчити, але й почути, зрозуміти, вислухати, порадити,  застерегти. Всі ці якості і вміння, безперечно поєднує у собі Елла Алексєєва – вчитель історії та правознавства Успенівської сільської школи, що на Запоріжжі. Вона вже багато років поспіль залучає своїх вихованців до участі у районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, історико-краєзнавчих конференціях, а кожен її урок відмінно підготовлений, високоякісний, містить сучасні методи, до кожного уроку вчителька підходить з творчістю: цікаві її уроки,  не залишають байдужим жодного слухача.

Професія вчителя. Що Вас спонукало вибрати цей шлях, це була дитяча мрія?

Насправді, так. Я ще змалечку полюбляла гратися з меншенькими друзями у «школу». Тоді ще не думала про предмет, який викладатиму, але у виборі професії була впевнена.

Якими були Ваші перші роки у школі, як сприйняв новий колектив і чи одразу знайшли підхід до учнів?

Починати завжди важко. З колективом значимих суперечок не було, бо він був з тих вчителів, що навчали мене, з тих вчителів, які стали прикладом для мене, які надихнули вибрати саме професію педагога, за що я їм щиро вдячна. Що ж стосується учнів, то було все, діти не слухали, не звертали увагу на молоду вчительку, було складно привернути їх увагу до навчального процесу. Потрібно було діяти по-новому, змінювати підхід до викладання предмету. Тому для своєї практики я обрала методичний інструментарій, який базується на ідеях інноваційної педагогічної теорії – педагогіки життєтворчості особистості. Яку уже протягом десяти років  успішно впроваджую на своїх уроках.

гп

Йшли роки, зі скромної та невпевненої у собі вчительки, Елла Алексєєва стала рішучою, з багатим життєвим і професійним досвідом педагогом, який на сьогоднішній день має великі плани на майбутнє – майбутнє, в якому вона хоче кардинально змінити шкільну освіту.

В 2015 році Ви були визнані кращим освітянином Гуляйпільського району, як це сталося?

Втретє приймала участь у професійному конкурсі «Учитель року», тоді готувалася до нього ретельно, усі доробки, різноманітні проекти і власні розробки уроків були задіяні, прагнула показати себе з кращої сторони. Ніколи не забуду, як в рамках конкурсу проводила майстер — клас, де замість учнів були мої колеги з різних шкіл району, тоді дуже сильно хвилювалася. В результаті, мною були виконані всі завдання, журі високо оцінили мої знання і виступ на фінальному етапі, і як наслідок — I місце.

Участь у конкурсах і практично завжди призові місця, повага збоку учнів й улюблена робота. Чого хочете сьогодні?

Сьогодні, на превеликий жаль система освіти не є повноцінною, є безліч прогалин, які треба терміново ліквідувати. Ми – вчителі, батьки та чиновники повинні негайно діяти. Можу сказати, що на жаль, участь в конкурсах чи не єдиний показник якості роботи школи – це неправильно, адже ми вчимо дітей не тільки бути активними, але й певним знанням, вихованості, манерам і милосердю, що на жаль ніяк не враховується при проведенні так званих рейтингів. Я взяла на себе велику відповідальність – хочу впровадити нову стратегію розвитку освіти, хочу змінити сучасну освіту, але без підтримки однодумців у мене не вийде.

гп

На такі заяви та бажання Елла Миколаївна має право, бо є співавтором відкритого пілотного проекту зі створення школи нового покоління.  Суть проекту полягає у запровадженні інноваційної педагогічної технології, а саме проективно-рефлексивної технології самоорганізації освітньої діяльності. Проект було передано на розгляд особисто міністру освіти Лілії Гриневич.

Що, по Вашому, сучасній школі не вистачає, які зміни пропонуєте?

На жаль, на разі навчальний процес побудований за традиційною класно-урочною системою. Для своєї практики я обрала технологію, що дозволяє здійснити реальну переорієнтацію відносин між вчителем та учнями на партнерські (суб’єкт-суб’єктні) засади. Докорінно змінити цільове призначення освіти в цілому: замість формування особистості — носія академічних знань, забезпечується інтенсивне формування особистості — носія життєво важливих компетентностей.

Поки чекаєте відповіді від міністерства відносно свого освітнього проекту, як збираєтеся вчити дітей, можливо, будете наперекір навчальній програмі використовувати власні розробки уроків, власний підхід до побудови навчального процесу?

Власний підхід у виборі технологій, форм, методів роботи має кожен вчитель.  Головне для мене: виховати ініціативних, заповзятливих, відповідальних громадян, здатних успішно будувати своє життя і здійснювати інноваційні зміни в навколишньому світі.

гп

Що Ви можете порадити своїм колегам, у яких виникають проблеми з учнями?

Проблеми з учнями трапляються у всіх, починаючи від поганої поведінки, закінчуючи небажанням навчатися. В таких випадках, я згадую і додержуюсь цитати відомого педагога минулих століть Костянтина Ушинського: «Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити», отож я й запалюю (посміхається).

Елла Алексєєва своєю позицією доводить, що, навіть проживаючи у маленькому селі, можна робити великі справи. Вона прагне змінити життя на краще не тільки власних вихованців, але й учнів всієї країни, проект «Нова українська школа» — неспростовний тому доказ.

спілкувався
Віталій РОЗКАРЯКА,
журналіст

ПОДЕЛИТЬСЯ:
Оценить эту статью:
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
КОММЕНТАРИЕВ НЕТ

ОСТАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ

Войти с помощью: 

Авторизация

Войти с помощью: 

Регистрация

A password is not entered
Войти с помощью: 

Generation password